Czy wiesz, że w tym roku Facebook obchodził swoje 15 urodziny? Prawdopodobnie dlatego, że tak wiele osób nie potrafi dziś wyobrazić sobie internetu bez tej strony social media. W ubiegłym roku korzystało z niej aż 2,27 mld użytkowników na całym świecie, a w samej Polsce niemal połowa społeczeństwa, bo ponad 17 mln internautów. Już same statystyki potwierdzają, że w tym social medium drzemie duży potencjał grupy odbiorców. Jednak podstawowe pytanie brzmi, czy reklama sklepów internetowych na Facebooku jest dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu czy produktu firmy?

Jakie narzędzia do promocji daje Facebook?

Mimo, że na początku obecności w sieci użytkownicy Facebooka traktowali go jako portal łączący znajomych, dziś jest dla nich nie tylko sposobem na dzielenie się wydarzeniami z życia, ale też źródłem informacji o nowościach ze świata i miejscem rozrywki. Z perspektywy osób posiadających strony internetowe serwis Facebook jest idealnym narzędziem do:

– reklamy swoich produktów i usługi w social media,

– prowadzenia dialogu ze swoimi klientami – w celu np. podtrzymania długofalowych relacji sklepu,

– pozyskiwania leadów.

Jak widać, na tym portalu możesz promować sklep internetowy na wiele różnych sposobów, w tym korzystając z bezpłatnych narzędzi i kampanii. Facebook umożliwia również szeroki wachlarz płatnych reklam, który szczególnie przyda się właścicielom którzy prowadzą swój sklep internetowy.

Reklama sklepu internetowego w mediach społecznościowych – czy warto?

Bardzo duża ilość użytkowników Facebooka i mnogość opcji tworzenia materiałów reklamowych, jakie daje portal, to nie jedyne zalety promowania sklepu w tym social media. Twoje sklepy internetowe zyskają jeszcze więcej, ponieważ będziesz mógł:

– dokładnie sprecyzować, do jakiej grupy klientów kierowana jest dana kampania – serwis umożliwia wybór odbiorców pod względem lokalizacji, płci czy zainteresowań. Oczywiście, aby osiągnąć wymierne efekty, konieczne jest wcześniejsze ustalenie założeń kampanii i przygotowanie konkretnej strategii sklepu,

– kontrolować efekty, jakie przynoszą działania promocyjne na Facebooku – sam serwis udostępnia wiele istotnych informacji na temat tego, jak odbiorcy zareagowali na reklamę sklepu i którzy z nich podjęli akcję,

– przeprowadzić efektywne działania remarketingowe – zainstalowanie piksela Facebooka i użycie tzw. zdarzeń pozwala na skuteczną i w pełni zautomatyzowaną budowę grupy remarketingowej, dzięki której w reklamach na serwisie użytkownikom pojawią się informacje, które będą ściśle związane z ich odwiedzinami w Twoim sklepie internetowym.

– lepiej kontrolować swój budżet sklepu – możesz na przykład go wyznaczyć w trybie dziennym lub całkowitym (do końca trwania kampanii).

Jak widać, korzyści reklamowania sklepów internetowych za pomocą Facebooka jest naprawdę wiele. Jednak jeśli nie wiesz, jak reklamować Twoją stronę, może skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą Ci wykorzystać potencjał drzemiący w reklamie w social mediach.

Reklama sklepu internetowego i jego produktu skupia się na dotarciu do klienta w internecie. Dzięki kampanii i zasięgu social media jesteś w stanie zrobić by twoja oferta została wyświetlona na całym świecie. Google Ads (kiedyś Google Adwords) pozwala na reklamę twojego sklepu internetowego w internecie. Social media są jednak równie dobrym rozwiązaniem. Reklama produktów twojego sklepu może odbywać się za pośrednictwem social media takich jak facebook, instagram, twitter i wiele innych. Dzięki takiej możliwośći grono naszych odbiorców bardzo się poszerza. Reklama produktów sklepu internetowego jest jednak wymagająca. Na przykład konkurencja firmy również nie śpi i dzięki social media na bierząco reklamuje swoje produkty. W mediach społecznościowych możemy zauważyć tysiące sklepów internetowych które przystąpiły do reklamy swoich produktów. Dzięki temu social media stało się bardzo konmercyjne. Reklama sklepu internetowego w social media jest czasem tańsze niż w Google. Twitter, instagram lub w Facebook są tak popularne, że teraz prawie każdy sklep internetowy wystawia swoje produkty na social media. Sklep internetowy cechuje się tym, że możemy robić zakupy bez wychodzenia z domu. Posiada on znacznie mniejsze koszty utrzymadzia i dzięki temu produkty sklepu są tańsze.