Prowadzisz biznes, masz koncepcję, zaprojektowałeś stronę internetową. Ale czy wiesz jak pozyskać klientów w internecie? Zanim jednak odpowiesz na to pytanie, musisz zastanowić się nad czymś ważniejszym: Gdzie potencjalny klient znajdzie informacje o oferowanych produktach lub świadczonych usługach? Ewentualnie, gdzie możesz stworzyć daną potrzebę, która nakieruje klienta właśnie na Twoją stronę www? To klucz do zagadnienia jak pozyskać nowych klientów.

Pozyskiwanie klientów a reklamy AdWords

W pierwszej kolejności użytkownik dostrzega płatne reklamy Google. Informują one o tym, że właściciel strony www wykupił sobie miejsce w wyszukiwarce i zależało mu na tym, aby jego strona internetowa wyświetlała się po wpisaniu danej frazy lub słowa. Reklamy tekstowe AdWords są podstawową i zarazem najskuteczniejszą formą promocji produktu lub oferty produktów w branży aby pozyskać klientów. Pamiętaj o tym, że strona internetowa dzieki opinii w social media i reklamach do grupy docelowej zyskuje rangę w internecie. Reklama AdWords jest jednym z lepszych sposobów pozyskania klientów dla twoich produktów i pomaga dobrać ofertę. Dzięki temu reklama strony internetowej, dobra kampania i media społecznościowe w znacznym stopniu może pomóc w temacie pozyskiwania klientów.

Pozyskiwanie klientów a remarketing

Właściciele sklepów internetowych często borykają się z problemem wysokiego współczynnika odrzuceń. Czasami winny jest wygląd strony www, a zdarza się też tak, że potencjalnego klienta po prostu zniechęcił czynnik zewnętrzny. Z racji tego, że klient ten znalazł się już na ścieżce zakupowej, ponowne spotkanie z reklamą Twojego sklepu może mu przypomnieć o porzuconym koszyku. W tym momencie dużą rolę odgrywa remarketing, będący swego rodzaju reklamą tekstową i graficzną, którą strony internetowe kęty należące do sieci reklamowej Google lub Facebook, wyświetlają użytkownikowi po wejściu na nią. Jest to o tyle istotne, ponieważ tego typu kanały sięgają swym zasięgiem całą polską sferę Internetu. Remarketing przypomina użytkownikowi o Twojej ofercie, jednocześnie wzmacniając wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów.

Pozyskiwanie klientów a organiczne wyniki wyszukiwania

Trzecim sposobem na pozyskanie klienta są wyniki organiczne, które wyświetlają się po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce Google. I choć reklamy AdWords są skuteczne, wiele osób nie klika w nie, lecz przechodzi do wyników, które Google zaproponuje mu „naturalnie”. Roboty Google wielopłaszczyznowo analizuje atrakcyjność danej strony www i na tej podstawie klasyfikuje ją na wysokich lub niskich pozycjach wyszukiwarki.

Utrzymanie się na szczycie wyszukiwarki wymaga jednak żmudnej pracy nad optymalizacją witryny pod seo. Czasami, na pierwsze efekty, trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Istnieje wiele czynników, które mają bezpośredni wpływ na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania, w tym m.in. szybkość ładowania serwisu, konkurencja, linki, wysoka jakość tekstów, w jakie obfitują strony internetowe.

W związku z tym, jeśli dysponujemy budżetem, warto zainwestować w płatne reklamy Google i jednocześnie pracować nad rozwojem pozycjonowania strony pod kątem wyszukiwań organicznych. Niestety konkurencja jest bardzo duża – każdemu właścicielowi strony www zależy przecież, aby znaleźć się na szczycie wyszukiwarki Google. W dłuższej perspektywie czasu utrzymanie się na wysokiej pozycji witryny w rankingu stanie się jedną z przewag konkurencyjnych Twojej firmy.

Jest wiele sposobów na pozyskiwanie potencjalnych klientów w internecie. Większość sposobów to reklama produktów lub strony internetowej w Google Ads lub Social Media. Oprócz tych dwóch sposobów są jeszcze inne sposoby do pozyskania nowych klientów np mailing internetowy. Pamiętaj, że pozyskiwanie klientów odbywa się również za pośrednictwem portali aukcyjnych. Firmy wystawiają swoje produkty na portalach aukcyjnych takich jak allegro, olx czy amazon. Dzięki temu firmy sprzedają swoje produkty i zyskują kolejnych klientów. Najlepiej używać jak najwięcej powyższych sposobów aby pozyskać klientów.

Sprzedaż produktu może odbywać się przez Facebooka i portale aukcyjne. Media społecznościowe zaczynają przemieniać się w komercyjne rynki reklamy i sprzedaży produktu. Reklama w social media może pomóc firmie w reklamie swojego produktu. Firmy nastawione na pozyskiwanie klientów w internecie powinny używać jak najwięcej sposobów do dotarcia do potencjalnych klientów. Dzięki temu firmy w odpowiedniej branży mają wiele kanałów sprzedaży.

Pamiętaj że stworzenie produktu i używanie strony internetowej do wypromowania go może być dobrym sposobem lecz trzeba skupić się na dobrej widoczności strony w internecie. Pamiętaj, że sklep może pomóc przyciągnąć twoich potencjalnych klietnów jeżeli jest dostosowany do konkurencyjności w branży i wizualnie przyciąga uwagę.

Klientów w internecie i kazdej branży jest bardzo dużo lecz należy znać odpowiednie sposoby dotarcia do nich. Odpowiednich klientów w internecie znajdziemy, jeżeli dobrze zawęzimy zakres wyszukiwań. Sposobem na pozyskanie odpowiednich klientów jest pozycjonowanie lokalne lub dobra geolokalizacja. Pamiętaj, że skupianie lokalnych klientów może być tańsze niż szukanie klientów globalnie.