Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w danym mieście lub regionie. Optymalizacja witryny pod wyszukiwanie lokalne powinna być przede wszystkim priorytetem dla firm usługowych (mechaników samochodowych, lekarzy, fryzjerów, restauracje), ponieważ to właśnie słowa kluczowe powiązane z daną lokalizacją są jednymi z popularniejszych w wyszukiwarce Google. Ale jak pozycjonować lokalnie, aby zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne strony?

O działaniach zmierzających do utrzymania konkurencyjnej pozycji na lokalnym rynku, powinni szczególnie pomyśleć właściciele małych firm, szukający swojej grupy docelowej w danym regionie. Osiągnięcie wysokiej pozycji danego zapytania regionalnego w wyszukiwarce Google zwiększa bowiem szansę na to, że klient skorzysta z proponowanej usługi.

Pozycjonowanie lokalne on-site

Jeśli posiadasz stronę firmową, powinieneś przede wszystkim zadbać o jej optymalizację pod kątem wyszukiwana lokalnego. W tym przypadku konieczne jest:

– wykorzystanie słów kluczowych w opisie „O mnie”, nawiązujących do prowadzonej działalności i lokalizacji, np. fryzjerka Warszawa,

–  podanie dokładnego adresu firmy i danych kontaktowych (zaleca się użycie specjalnych znaczników schema),

– użycie fraz w tekstach znajdujących się na stronie, w tym odnoszących się do danego miasta,

– zoptymalizowanie nagłówków i meta tagów.

Pozycjonowanie lokalne off-site

Działania off-site, czyli podejmowane poza stroną www, również należy uskutecznić pod względem lokalnym. Duże znaczenie ma tu tzw. pozyskiwanie linków, które będą prowadziły do witryny lub nawiązywały do prowadzonej działalności. Przy pozycjonowaniu zewnętrznym trzeba pamiętać o:

– zdobywaniu linków prowadzących do strony firmowej, najlepiej o charakterze lokalnym,

– dodaniu profilu działalności do katalogu firm, uwzględniając przy tym adres firmy, dane kontaktowe,

– czynnym udziale na lokalnych i branżowych forach internetowych. Zamieszczane informacje powinny jednak mieć merytoryczną wartość. W przeciwnym razie zostaną uznane za spam.

Google Moja Firma – jaki ma wpływ na proces pozycjonowania lokalnego?

Wykorzystanie Google Moja Firma jest jednym z prostych sposobów na zwiększenie firmy w sieci. Dzięki niej Twoi klienci będą mogli bez problemu sprawdzić godziny otwarcia, znaleźć drogę dojazdu czy poznać opinie dotychczasowych klientów. Wystarczy tylko stworzyć konto, a następnie uzupełnić wizytówkę Google Moja Firma.

Jako nazwę firmy warto dodać skróconą i jednocześnie łatwą do zapamiętania wersję nazwę firmy zamiast jej pełnego brzmienia. Bardzo ważne jest również wskazanie, do której kategorii zalicza się nasza firma – pierwsza z wymienionych będzie główną kategorią prowadzonej działalności, następnie można dodać kolejne. Jeśli jest to możliwe, warto też podać dane firmy, w tym adres strony www, godziny otarcia czy zdjęcia, które przyciągną potencjalnych klientów.