Poznaj najlepsze kanały promocji sklepu internetowego

Postawiłeś sklep internetowy i czekasz na pierwsze zamówienia? Niestety same się nie zrobią! W tym celu konieczne jest rozpoczęcie kampanii promocyjnej pozycjonowania sklepu, aby klienci mogli zauważyć Twój sklep w sieci. Jakie kanały generują największą sprzedaż i z czego wynika ich wysoka skuteczność? Przedstawiamy w tym artykule.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest niemalże koniecznością. E-commerce marketing to przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie strony internetowej sklepu online, które ma na celu poprawę wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jeśli zależy nam na przyciągnięciu do sklepu jak największej ilości kupujących, strona powinna zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania danych fraz związanych z ofertą naszej firmy. Aby tego dokonać, konieczne jest zdefiniowanie grupy potencjalnych klientów, aby dobrać słowa kluczowe i frazy produktów i kategorii, które powinny znaleźć się w nagłówkach, opisach produktów czy tekstach publikowanych na blogu firmowym.

Ponadto strony internetowe wymagają bieżących kontroli w zakresie prawidłowości ich działania. Najważniejsza jest tu szybkość ładowania witryn, zlikwidowanie błędów i prawidłowe linkowanie wewnętrzne, aby klient mógł swobodnie poruszać się po sklepie internetowym. Jak pozycjonować? Pozycjonować sklep internetowy należy w sposób ostrożny. Aby osiągnąć wysokie pozycje na frazy kluczowe produktów należy stworzyć odpowiednią kampanię dla potencjalnych klientów. Pozycjonowania sklepu nie można pominąć. Ważny jest link building w osiąganiu wysokich pozycji.

Pozycjonowanie sklepu internetowego i jego produktów należy do SEO czyli pozycjonowania sklepu na frazy kluczowe i wyświetlanie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Marketing w branży internetowej jest dość skomplikowany. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest konieczne jeżeli liczymy na marketing w branży, wzrost pozycji strony internetowej. Pozycjonowanie sklepu internetowego i wzrost pozycji produktów przyczyni się do większej sprzedaży.

Dodatkowa sprzedaż na aukcjach internetowych

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzone dzięki Gemius najbardziej rozpoznawalnym polskim portalem sprzedażowym jest Allegro. Jest to nie tylko idealny kanał sprzedaży w każdej branży, ale też portal, który dobrze się pozycjonuje. Wcześniej przygotowany opis produktu i zdjęcie umożliwią szybką publikację oferty przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.

Sprzedaż przez urządzenia mobilne

Wyżej wymienione badania potwierdziły również, że internauci coraz częściej wykorzystują smartfony i tablety do zakupów internetowych. Warto więc dostosować swoje strony internetowe do tego typu urządzeń, ponieważ jak pokazują prognozy, w kolejnych latach ten kanał sprzedaży będzie rozwijał się dynamiczniej niż pozostałe. Stworzenie dedykowanej aplikacji zakupowej nie będzie wówczas innowacyjnym pomysłem, lecz koniecznością. W przeciwnym razie Twój sklep internetowy straci wielu klientów.

Prowadzenie bloga firmowego

Innym skutecznym narzędziem e-commerce marketingu jest prowadzenie bloga firmowego. Sklep internetowy możesz wzbogacić treściami o charakterze poradnikowym, które pozwolą nawiązać interakcję z klientem przy pomocy komentarzy, ale też zbudują wizerunek danej marki. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wzrostu zaufania klientów i ruchu na stronie www.

Dodanie produktu do porównywarki cenowej

Jednym z najistotniejszych elementów, które klient bierze pod uwagę podczas dokonywania zakupu jest cena produktu. Dlatego porównywarki cenowe cieszą się tak dużą popularnością wśród internautów. Jest to idealna propozycja dla tych, którzy podjęli decyzje o zakupie danego produktu, ale chcieliby sprawdzić jego ceny w różnych sklepach internetowych. Jeśli oferowane przez nas ceny są mocno konkurencyjne lub proponujemy tańszą dostawę, wówczas konieczne jest dodanie produktów do porównywarek cenowych.