Na ile fraz najlepiej pozycjonować stronę www? To pytanie często zadają sobie osoby, które chcą skutecznie wypromować swoją stronę w wyszukiwarce Google. Z jednej strony można udzielić odpowiedzi, że im więcej, tym lepiej. Z drugiej natomiast warto uniknąć niepotrzebnych kosztów. W tym artykule przyjrzymy się więc nieco dokładniej tej sprawie.

Pozycjonowanie na jedną lub kilka fraz

Pozycjonowanie jest procesem mającym na celu uzyskanie wysokich pozycji strony w wyszukiwarce Google poprzez działania w obrębie witryny i w jej otoczeniu linkującym. Osoby decydujące się na tego typu działania, zwykle na początku wybierają słowa kluczowe, które są najbardziej wartościowe dla ich witryny. Właściciele mniejszych firm działający w bardzo wąskiej dziedzinie mogą pomyśleć o wypozycjonowaniu strony na jedną frazę lub grupę kilku powiązanych ze sobą słów kluczowych.

Takie podejście niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim pozycjonowanie małej ilości fraz wymaga mniejszego zaangażowania. Dodatkowo często bywa tak, że specyfika naszej działalności sprawia, że wiele pobocznych słów kluczowych pasujących do branży, w praktyce nie przekłada się na wyższy współczynnik konwersji – co prawdopodobnie już wcześniej zweryfikowano dzięki kampanii AdWords.

Jednak warto wziąć pod uwagę również wady pozycjonowania na niewielką ilość fraz. Najczęściej skoncentrowanie się na małej ilości słów kluczowych zwiększa ryzyko wykrycia działań pozycjonujących przez roboty wyszukiwarki Google i w efekcie – nałożenie na witrynę filtrów.

Dlatego w rzeczywistości, w celu zwiększenia bezpieczeństwa strony www, pozycjonuje się ją na kilka fraz. I nic nie przeszkadza nam w tym, aby wykonać to planowo, obejmując przy tym szersze aspekty prowadzonej działalności gospodarczej. Co więcej, dobór większej ilości fraz i tworzenie długiego ogona zwiększa nasze szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców, co z kolei przekłada się na większe zyski.

Pozycjonowanie strony na dużą ilość słów kluczowych

Duża ilość fraz z pozoru może okazać się dobrym wyborem tylko dla właścicieli dużych firm czy sklepów internetowych. W rzeczywistości jednak może być korzystna także dla mniejszych biznesów. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż dobra widoczność witryny może generować zyski nie tylko ze sprzedaży bezpośredniej. Dodatkowo wiążę się to z innymi korzyściami:

­– marka, która zajmuje wysokie pozycje w danej branży, zaczyna być mocno z nią kojarzona. Nawet gdy w danym momencie użytkownik szuka jedynie ogólnych informacji, istnieje szansa, że w przyszłości stanie się Twoim klientem.

–  gdy użytkownicy trafiają na Twoje treści podczas próby znalezienia odpowiedzi na dane pytanie, zyskujesz zaufanie i poparcie wśród internautów.