Strona firmowa pełni wiele istotnych funkcji – przyciąga uwagę potencjalnych klientów, prezentuje ofertę, stanowi wizytówką marki. Jest więc czymś naturalnym, że taka witryna będzie ewoluować, a czasem nawet reewaluować ze starej wersji pod postacią nowej strony www. Jest to coś zupełnie normalnego i każdy pozycjoner powinien się na to przygotować. Nie znaczy to niestety, że taka zmiana nie przełoży się na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Wręcz przeciwnie! Często ich niepożądanym skutkiem ubocznym jest obniżenie pozycji w Google. Dlatego do głównych zadań specjalisty SEO należy przede wszystkim zaproponowanie i zrealizowanie skutecznych działań naprawczych na nowej stronie.

Kilka istotnych wskazówek

O zmianach na stronie poinformuj pozycjonera przed ich wprowadzeniem, a nie dopiero po fakcie

Częstym sygnałem, że strony uległy znacznym zmianom jest nagły spadek pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wówczas pozycjoner stara się jak najszybciej naprawić problem w celu odzyskania osiągniętych pozycji. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wcześniejsze poinformowanie i zaprezentowanie nowej strony przed jej oficjalnym debiutem. Pozycjoner w każdej chwili może posłużyć swoją wiedzą i udzielić wsparcia, sugerując na tym etapie wprowadzenie poprawek na stronie pod kątem seo.

Czasem lepiej powiedzieć jedno słowa za dużo niż kilka za mało

Nie każdy jest w stanie ocenić, czy wprowadzone zmiany na stronie głównej www są istotne z punktu widzenia seo, czy też przełożą się na pozycjonowanie. Dlatego lepiej jest cały czas informować pozycjonera o nawet najmniejszych zmianach niż zachować milczenie. Dobrą wskazówką będzie stwierdzenie, że dodawanie jest bardziej bezpieczne niż odejmowanie. Gdy zależy nam na dodaniu (dodaniu, a nie zmianie dotychczasowych elementów) nowych informacji, tekstów czy podstron na stronę internetową, to jest to zmiana, o której nie musisz bezzwłocznie informować, ale mimo wszystko, warto to zrobić. Jeśli będą pasowały do zamierzonych celów, wtedy pozycjoner może te nowości wykorzystać pod kątem wyszukiwarek internetowych. Gdy natomiast chcemy dany element usunąć z witryny, to powinniśmy koniecznie poinformować o tym pozycjonera.

Poinformuj niezwłocznie pozycjonera o zmianach CMS bądź FTP

Należy zwrócić uwagę na obecnie działające dostępy do strony ponieważ są one również istotną kwestią. Bez nich nie będzie możliwe bowiem skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego o nowych dostępach powinieneś natychmiast poinformować pozycjonera. Taki obowiązek zwykle leży w interesie obu stron umowy.

Koniecznie poinformuj pozycjonera o zmianach strony www

Planujesz przebudowę strony internetowej lub zmianę CMS? Bezzwłocznie powiadom o tym pozycjonera. Udostępnienie mu roboczej wersji witryny również będzie dobrym rozwiązaniem. Specjalista seo podpowie rozwiązania mające związek z przyjaznymi linkami, wersjami językowymi czy pozycjonowaniem adresów URL. Pozycjonowanie starej strony może być niemożliwe na starej stronie i pozycje osiągnięte mogą być niezadowalające. Wtedy należy rozważyć zmianę i zmienić adresy url strony. Należy po prostu jeszcze raz stworzyć stronę na miarę możliwości firmy na dobrą ilość fraz kluczowych w title i dobrze skonfigurowaną pod google analytics aby informacje o odwiedzających stronę były łatwo wyłapywane. Pamiętaj że zamiana starej wersji strony na nową wiąże się ze zmianami w pliku robots txt. Na pozycjonowanie strony może wpływać bardzo wiele zmiennych jak i błędów. Pamiętaj, że zawsze należy sprawdzić title i odpowiednie informacje na stronie aby uniknąć wszelkich błędów. Wszystkie zmiany strony udostępnij swojemu pozycjonerowi i oczekuj od niego na odpowiedź.