Pozycjonowanie strony www w Google

Pozycjonowanie strony www w google to kluczowy element marketingu internetowego SEO. Odpowiedni asortyment w sklepie internetowym strony czy interesujące treści na blogu firmowym to połowa sukcesu. Pozycjonowanie strony to bardzo ważny aspekt. Posiadacze strony w Google doskonale zdają sobie sprawę z tego, że równie istotne jest pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Przed rozpoczęciem tego złożonego procesu, warto wiedzieć, ile trwa pozycjonowanie strony i po jakim czasie uzyskamy pierwsze efekty.

Jakie czynniki wpływają na proces pozycjonowania strony www?

Czym jest pozycjonowanie strony w Google już wiemy. Najważniejsze żeby generować większy ruch i poprawiać pozycje strony. Czynników rankingowych SEO, które decydują o obecności strony internetowej w TOP10 i generują wzrost widoczności w google search console, jest ponad 200 i ich liczba cały czas rośnie. W tym artykule skupimy się jednak na wyróżnieniu tych najważniejszych, na które właściciele strony www zwykle mają największy wpływ.

Platforma, na której znajduje się strona internetowa

Istotną rolę w trakcie pozycjonowania strony www MapiMedia odgrywa platforma, na której znajduje się witryna. Warto wiedzieć, że niektóre systemy CMS nie są przyjazne dla wyszukiwarki Google, co też może wydłużyć czas osiągnięcia jak najwyższych pozycji. Obecnie najbardziej zalecane jest tworzenie i pozycjonowanie stron opartych na systemie CMS WordPress. Strony w Google są dzisiaj fundamentem. Pozycjonowanie stron SEO, optymalizacja strony, dobór fraz kluczowych i audyt seo są elementami które są nierozłącznymi elementami naszej firmy. Jesteśmy w stanie podjąć się działań SEO i dokonywać zmiany na stronie internetowej aby zdobyć TOP10 pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki dobrej pozycji firm w Google strony internetowe przyciągną więcej potencjalnych klientów i wygenerują więcej ruchu na stronie www. Strona internetowa na systemach CMS łatwo i skutecznie się pozycjonuje.

pozycjonowanie-strony-www

Historia domeny w internecie

Podczas usługi pozycjonowania ważna jest również historia domeny, która w dużej mierze może mieć wpływ na to, w jakim czasie uzyskamy pierwsze efekty pozycjonowania strony. Niestety często bywa tak, że witryna posiada bogatą przeszłość z karami otrzymanymi przez Google lub zawiera wiele spamerskich linków przychodzących. W takiej sytuacja właściciel strony w Google będzie musiał dołożyć ogromnych starań i zachować szczególną ostrożność podczas wykonywanych działań, co też przełoży się na czas, w którym dana strona osiągnie pożądane efekty w pozycjonowaniu. Inaczej natomiast będzie w przypadku witryny o nieskazitelnej przeszłości, która istnieje w sieci już od kilku lat. Dodatkowym atutem będą również domeny o wysokim atrybucie, które przyspieszą proces pozycjonowania strony internetowej, ograniczając wystąpienie jakichkolwiek problemów do minimum. Strony o nieskalanej historii pozycjonowania można wykorzystać do zyskania wysokich pozycji strony SEO.

Widoczność strony internetowej

O tym, jak długo będzie trwało pozycjonowanie strony internetowej, decyduje również obecna wysokość pozycji strony w wyszukiwarce i jej widoczność w sieci. Jeżeli widoczność sklepu internetowego zajmuje obecnie 80 miejsce na wybraną frazę, to z pewnością będzie Ci łatwiej osiągnąć wyższe pozycje fraz w Google. Warto jednak pamiętać, że posiadanie danej pozycji w wyszukiwarce oznacza, że indeks wyszukiwarki kojarzy Twoją stronę z konkretną, interesującą Cię tematyką. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem wydaje się dobranie odpowiednich działań uzupełniających, dzięki którym Google będzie wskazywało Twoją stronę jako bardziej wartościowe źródło informacji dla użytkowników.

Zasięg pozycjonowania

W tej sytuacji pewne jest, że pozycjonowanie strony lokalne firmy na obszarze danego miasta przyniesie szybsze efekty niż proces pozycjonowania strony mający na celu pozyskanie danych osobowych klientów z całej Polski. Pozycjonować stronę lokalnie opłaca się czasem bardziej niż globalnie. Należy zaznaczyć że pozycjonowanie lokalne strony jest tańsze niż pozycjonowanie na cały kraj.

Pozycjonowanie stron i generowanie ruchu na stronie

Pozycjonowania stron w wyszukiwarce internetowej i ich optymalizacja to drugi krok po stworzeniu strony internetowej. Pozycjonowanie stron zależy od wielu czynników takich jak: dobór słów kluczowych, link building, używanie długiego ogona, optymalizacja fraz, analiza Google Analytics i Google Ads, marketing social media, optymalizacja tekstów i grafik. Jeżeli prowadzisz stronę internetową postaraj się skupić na odpowiednim rozmiarze strony (kb) (im mniejszy rozmiar tym lepiej). Pozycjonowania stron i generowanie ruchu na stronie można się nauczyć lecz zajmuje to długi czas. Branża cały czas się zmienia i trzeba dostosować się do coraz to nowszych wymagań klientów.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszty pozycjonowania stron są różne i zależą od indywidualnych potrzeb klienta. Pozycjonowanie stron może odbywać się na dwa sposoby. Google Ads to sposób dzięki któremu organizując płatne kampanię reklamowe pozyskujemy klientów. Pozycjonowania stron SEO Google Ads wygląda tak jak giełda. Organizowane kampanie i Google Analytics pomagają wypromować stronę internetową i wpływają na wzrost pozycji w wynikach organicznych.

Konkurencja

Konkurencyjność w branży Na szybkość osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania duży wpływ ma również konkurencyjność firmy. Przed przystąpieniem do procesu pozycjonowania warto uświadomić sobie, że Twoja konkurencja może już dawno inwestować w tego typu działania i uzyskała nad Tobą ogromną przewagę seo. W tej sytuacji konieczne jest zastosowanie odpowiedniego planu działania i współpraca z agencją SEO, aby zbliżyć się lub wyprzedzić konkurencję. Warto mieć też na uwadze, aby inwestowany budżet nie był zbyt niski, ponieważ jeżeli jest za mała cena możemy nie osiągnąć pożądanych efektów. Salon kosmetyczny, restauracja, warsztat samochodowy, piekarni – podczas wyszukiwania każdego z tych miejsc zależy nam na osiągnięciu kompromisu między blisko, tanio i dobrze. Kilka lat temu Google stworzyło odpowiedni mechanizm, który na podstawie lokalizacji, sugeruje użytkownikom miejsca znajdujące się w najbliższej okolicy i jednocześnie cieszące się największą popularnością wśród klientów. Co zrobić, aby pojawić się w wyszukiwaniach lokalnych? Podpowiadamy w tym artykule.

Jak dobrze wypaść w wynikach wyszukiwania na poszczególne lokalne frazy kluczowe?

Istnieje kilka kluczowych czynników, które mogą zapewnić Twojej firmie wysoką widoczność na rynku lokalnym. Do najważniejszych parametrów należą m.in.:

Google Moja Firma

Atrakcyjne narzędzie, które po weryfikacji lokalnej firmy (np. drogą pocztową, telefonicznie, e-mailowo), doda jej adres do Map Google, łącznie z opisem działalności, linkiem do strony www lub godzinami otwarcia. Ponadto użytkownicy mogą wystawić ocenę dla danej lokalizacji, co pozwoli na szybką weryfikację usługi danej firmy i zwiększy szansę na pojawienie się firmy w pierwszych wynikach wyszukiwania w Mapach Google.

Częstotliwość występowania adresu firmy w sieci

Istotnym parametrem, który może mieć istotny wpływ na pozycjonowanie lokalne jest częstotliwość występowania adresu w Internecie. Umieszczenie danych kontaktowych firmy lokalnej w wielu miejscach sprawi, że roboty wyszukiwarki lepiej będą traktowały naszą stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dlatego obecność firmy w katalogach regionalnych i branżowych wciąż jest dobrym sposobem na zwiększenie widoczności przedsiębiorstwa w sieci.

Optymalizacja strony www

Podczas opracowywania strategii pozycjonowania lokalnego nie należy też zapomnieć o optymalizacji strony www. W tym przypadku ważne jest nie tylko wykorzystanie słów kluczowych z nazwą miasta, ale również dopracowanie wszystkich parametrów technicznych lub związanych z treściami. W praktyce najlepszym i najłatwiejszym sposobem na zwiększenie widoczności firmy na rynku lokalnym jest stworzenie strony internetowej, która będzie lepiej dostosowana do obowiązujących zasad seo niż konkurencyjne firmy w danej miejscowości.

Linki regionalne

Podobnie jak w przypadku innych form seo, tak i w pozycjonowaniu lokalnych duże znaczenie ma profil linków. Aby wypracować wysokie pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania należy przede wszystkim zadbać o to, aby adres strony internetowej umieszczony został w portalach miejscowych. Dzięki temu nie tylko uda nam się zwiększyć szansę na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. Będzie to też wyraźny sygnał dla Google, że nasza firma jest powiązana z konkretną lokalizacją.

Pozycjonowanie stron, działania seo i optymalizacja strony dzięki współpracy firm i osób zajmujących się etapami pozycjonowania strony w Google jest coraz prostsze. Oczywiście cena za wysokie pozycje jest dość duża lecz jeżeli prowadzisz stronę i chcesz pozyskać klientów musisz być gotowy na ten szereg działań. Cena pozycjonowania jest zależna od branży i konkurencji. Działania seo, optymalizacja tekstów, dobór słów kluczowych, pozycjonowanie lokalne, link building, audyt seo i analiza branży to tylko parę pojęć i informacji dzięki którym prowadzisz odpowiednie pozycjonowanie strony w Google i zyskujesz pożądanych klientów.

Pozycjonowanie strony, działania seo i ich optymalizacja jest bardzo ważne jeżeli prowadzimy swój sklep internetowy. Dzięki kampanii reklamowym na ilość odpowiednich fraz w Google Ads jesteśmy wstanie bardzo szybko poprawić pozycjonowanie stron seo i wygenerować wiele ruchu na stronie. Jeżeli chcemy mieć konto Google Ads i tworzyć reklamy należy przy rejestracji użyć swoich danych osobowych i użyć swojej karty kredytowej. Informacje dotyczące Google Ads możemy znaleźć na stronie Google. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu firmy którym kluczowym elementem jest optymalizacja kampanii Google Ads.

W ramach współpracy firm cena za taką kampanię firm waha się w granicach 200-300zł za prowadzenie kampanii. Do tego musimy doliczyć działania które zasilą nasze konto. Koszt działania na Google Ads to ok 500zł – 800zł w zależności od branży i konkurencji. Najpierw najważniejszym czynnikiem jest analiza branży, fraz, linków a następnie podjecie działania seo.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron są to działania które poprawią twoje pozycje w wyszukiwarce. Można powiedzieć, że jest to szereg działań dzięki którym poprawisz pozycje i zdobędziesz potencjalnych klientów. Analiza branży to kluczowy czynnik który będzie wpływał na pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie strony jest procesem długoterminowym i dzięki czynnikom takim jak analiza fraz, optymalizacja fraz, optymalizacja strony, linków i wiele innych jesteśmy wstanie wpłynąć na pozycje w wyszukiwarce.

Są dwa rodzaje pozycjonowania SEO i SEM. SEO to wpływanie na pozycje dzięki długiemu procesowi pozycjonowania. Są to działania które odczujemy dopiero po dłuższym czasie ponieważ działania te należą do naturalnych czynników wpływających na pozycjonowanie stron www. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i dopiero zacząłeś podejmować działania pozycjonowania lepsza opcją będą działania modelu SEM czyli płatne kampanie reklamowe. Pozycjonowanie płatne wprowadziło wielkie zmiany w pozycjonowaniu stron. Dobieranie fraz i działania związane z reklamą stało się o wiele prostsze. Dzięki współpracy z Google pozycjonowanie stron www i działania które prowadzą do osiągania wysokich pozycji skupiły się na tworzeniu płatnych kampanii dzięki którym działania typu SEM stały się giełdą firm pozyskujących klientów. W SEM zmiany naturalnych czynników pozycjonowania przestały mieć aż takie znaczenie. Wiele osób zobaczyło, że firma podejmująca się działań pozycjonowania jest w stanie bardzo szybko uzyskać efekty które ciężko byłoby uzyskać przy pomocy naturalnych sposobów pozycjonowania. Liczby kampanii zostały bardzo powiększone i większość firm i osób zaczęło je używać. Dzięki współpracy firm i osób z Google kampanii i fraz kluczowych zaczęto odchodzić od naturalnych czynników pozycjonowania.

W modelu SEO opierających pozycjonowanie na historii domeny, optymalizacji fraz, jakości linków przychodzących, linków wychodzących, informacji o działaniach, szybkości hostingu, liczby paragrafów, liczby nagłówków i liczby elementów na stronie jest bardzo wiele zmiennych wpływających na pozycjonowanie strony. W modelu SEM nie ma aż tak znaczącej liczby elementów wpływających na pozycjonowanie stron www. Oczywiście takich działań jak szybkie ładowanie stron musimy pilnować. Pozycjonowanie SEM jest procesem również procesem złożonym lecz jest o wiele mniej działań potrzebnych do efektywnego pozycjonowania strony. Przede wszystkim nie trzeba skupiać takiej uwagi na budowie linków. W modelu SEM i pozycjonowaniu dzięki Google Ads najważniejszą rzeczą wpływająca na pozycjonowanie jest umiejętne dobranie fraz i optymalne stworzenie kampanii reklamowej. Jeżeli chcemy aby pozycjonowanie stron było jak najbardziej efektywne należy dobrać odpowiednią ilość fraz i jak najlepiej zawęzić ilość osób które dokładnie szukają naszego produktu. Jeżeli posiadamy sklep internetowy pozycjonowanie sklepu pomaga nam w zdobyciu większej ilości potencjalnych klientów dzięki pozycji w Google. Pozycjonowanie stron www (SEO) jest kluczowym elementem pozyskiwania klientów i nasza firma może znacząco na tym zyskać.

Strony których pozycjonowanie jest zrobione nieumiejętnie a zmiany i informacje są źle zoptymalizowane i niewidoczne dla użytkownika wpływa negatywnie na pozycjonowanie i jakość współpracy z klientem. Strony tworzone pod SEO powinny być bardzo dobrze napisane a informacje i ilość fraz powinna być zoptymalizowana i odpowiednio zachowana. Strony www których pozycjonowanie SEO jest pominięte nie mają szans na osiągnięcie wysokich pozycji. Dzięki informacji o seo i współpracy z Google zmiany które są wprowadzane powinny być na bieżąco korygowane. Stronę która posiada odpowiednie informacje i odpowiednie seo Google ustawi na wyższej pozycji. Współpracy w pozycjonowaniu stron i informacji a propos pozycjonowania możemy szukać w internecie. Pozycjonowania można się nauczyć lecz jest to długotrwały proces. Wysokich pozycji można zyskać dzięki współpracy z firmami zajmującym się seo i zagadnieniami z pozycjonowania. Informacje które im przekażemy dotyczące pozycjonowania seo są niezwykle istotne. Firm od pozycjonowania stron jest jest bardzo wiele. Informacje o współpracy z nimi możemy znaleźć w internecie. Przy wyborze firmy od pozycjonowania najlepiej kierować się poleceniem lub zaczerpnąć informacji i opinii na wiarygodnych portalach. Stronę którą będziemy pozycjonować należy odpowiednio przedstawić firmie od pozycjonowania. Strony które będziemy chcieli pozycjonować powinny być zadbane i wizualnie wpadające w oko. Pamiętajmy, że strony tworzy się w pewnych standardach na dany rok. Ważne aby strony były profesjonalne, dobrze zoptymalizowane a teksty na stronę dostosowane do branży i konkurencji.