Co to jest współczynnik odrzuceń

Czy zdarzyło Ci się kiedyś odwiedzić sklep internetowy, a następnie go od razu opuścić? Być może nie przypadł Ci do gustu jego wygląd lub po prostu nie znalazłeś w nim rzeczy, których akurat potrzebowałeś. Jakikolwiek był tego powód, zajrzałeś do sklepu tylko na chwilę, po czym „uciekłeś” z niego. Taka sama sytuacja może zdarzyć się na Twojej stronie internetowej. I nie jest to nic dobrego, ponieważ wysoki wskaźnik odrzuceń (bounce rate) informuje o tym, że coś zniechęca użytkowników do Twojej strony www. Szybko z niej wychodzą, aby uzyskać lepszą odpowiedź na swoje zapytanie. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby na obniżenie tego współczynnika. Odwiedzający nie tylko zatrzymają się na dłużej na stronie internetowej, ale też zwiększy się szansa na to, że dokonają zakupu.

Co to jest bounce rate nazywany współczynnikiem odrzuceń?

Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń stron internetowych to wskaźnik, który określa, jaki odsetek sesji odwiedzających opuszcza naszą stronę internetową zaraz po wejściu na nią. Nie wchodzi w żadne linki znajdujące się na stronie i przechodzi obojętnie obok call to action. Innymi słowy, „ucieka” z witryny i nie poświęca jej zbyt dużej uwagi. Mimo, że sama definicja wydaje się prosta, to niestety przyczyny tego zjawiska mogą być czasami bardziej zaawansowane. Dlatego w tym artykule przyjrzymy się kilku sposobom, które pomogą Ci obniżyć ten wskaźnik.

Przyspiesz ładowanie strony internetowej

Wiele osób mylnie twierdzi, że powodem wysokiego współczynnika odrzuceń są problemy z treściami, w jakie obfitują tworzone strony internetowe. W praktyce większość odwiedzających wcale nie zapoznaje się z zawartością strony, ponieważ zbyt szybko ją opuszcza. Zbyt długi czas ładowania strony jest jednym z poważnych problemów, jaki może spotkać strony internetowe. Nieistotny będzie nawet dobry content, skoro nikt go nie przeczyta. W tym celu warto m.in. skonfigurować google analytics, zoptymalizować grafiki lub wybrać lepszy hosting – słaby serwer czasami opóźnia działanie strony www.

Odpowiednio korzystaj z widżetów i paneli bocznych

Trudno znaleźć blog, który pozbawiony byłby elementów w panelu bocznym – bardzo często umieszczone są tam najnowsze wpisy, kategorie, wyszukiwanie.

Jednak nadmiar niepotrzebnych rzeczy na marginesie strony www może przytłoczyć odwiedzającego i stać się powodem tego, że opuści stronę. Jeśli więc zależy Ci na wyróżnieniu danej treści w panelu bocznym, to zrób to w taki sposób, aby rzeczywiście przyniosła wymierne korzyści. Na przykład dodaj linki do tekstów powiązanych tematycznie, aby mogli szerszej zapoznać się z omawianym tematem. Tym sposobem na dłużej zatrzymasz czytelników na stronie.

Ulepsz czytelność treści poszczególnych podstron

Aby poprawić współczynnik odrzuceń potrzeba dobrej interakcji z klientem, łatwego wyszukiwania informacji na stronie i dobrej konfiguracji witryny. Należy dobrze zoptymalizować kod aby uniknąć zdarzenia typu współczynnik odrzuceń .O dobrym user experience możemy powiedzieć, gdy strony internetowe obfitują w czytelne i łatwe w odbiorze treści. Nieodpowiednio informacje i sformatowane teksty nie zachęcają do czytania. Prawdą jest, że duże ilości treści mają korzystny wpływ na pozycjonowanie strony www, jednak zawsze warto pamiętać o tzw. „złotym środku”. Zalecana długość tekstu na danej stronie zawsze uzależniona jest również od specyfiki rzeczonej. Przy budowaniu treści warto pamiętać o następujących zasadach:

– Pogrubiaj niektóre frazy i najistotniejsze fragmenty tekstu,

– Korzystaj z nagłówków,

– Stosuj wypunktowania, gdy np. wymieniasz korzyści,

Współczynnik odrzuceń wpływa negatywnie na pozycjonowanie strony internetowej. Wskaźnik wysokiego współczynnika odrzuceń powoduje, że potencjalni klienci którzy znaleźli nas w wynikach wyszukiwania wchodzą na naszą stronę a następnie szybko ją opuszczają. Współczynnik odrzuceń powoduje, że nasza strona jest nie skuteczna. Należy jak najszybciej zastanowić się jakie informacje lub błędy konfiguracji mogą powodować tak duży współczynnik odrzuceń. Współczynnik odrzuceń możemy sprawdzić w Google Analytics. Wiele stron internetowych które posiadają duży współczynnik odrzuceń w wynikach wyszukiwania nie generują przychodów. Zdarzenia które występują na stronie są opisane powyżej. Przeważnie na współczynnik odrzuceń wpływa długość ładowania się strony.