Najczęściej popełniane błędy pozycjonowania stron to takie które najbardziej wpływają na pozycjonowanie strony. Z działaniami seo jest jak z gotowaniem: każdy myśli, że potrafi to robić. A jak to wygląda w praktyce? Podobnie jak w branży gastronomicznej: wyróżnić można początkujących kucharzy, którzy mają trudności nawet ze zrobieniem prostego posiłku i tych doświadczonych, którzy potrafią stworzyć prawdziwe dzieła sztuki na talerzu. Pocieszające jest to, że wcale nie musisz być profesjonalistą, aby skutecznie przeprowadzić proces pozycjonowania strony. Jak wdraża się zatem działania SEO? Istotne jest przede wszystkim wiedza na temat tego, czego nie powinno się robić – aby przypadkiem sobie nie zaszkodzić. Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy w pozycjonowaniu stron www seo.

Zbyt chaotyczna struktura strony internetowej

Strona www jest głównym fundamentem prowadzonych działań seo. To na nią mają trafić Twoi potencjalni klienci i zostać na dłużej. Zapewne już słyszałeś, że „content is the king” i prawdopodobnie zacząłeś wzbogacać swój serwis w nowe treści. W tym celu stworzyłeś kilkanaście lub więcej zakładek z wartościowymi treściami ze słowami kluczowymi. Ale nie widzisz pożądanych efektów? Powodem tego może być brak uporządkowania strony. Aby temu zapobiec, warto stworzyć hierarchiczną strukturę treści, dzieląc je na kategorie i podkategorie. Nie należy przy tym zbyt mocno jej rozbudowywać – trzy poziomy w zupełności wystarczą. A jeśli zależy Ci na dodaniu jeszcze większej ilości tekstów, stwórz klastry tematyczne i pillar pages. To podstawa nowoczesnej strategii marketingowej – inbound marketingu.

Za mało wartościowe treści

Kolejne najczęściej popełniane błędy pozycjonowania stron to tworzenie treści, które nie posiadają wartości merytorycznej lub nie odpowiadają zainteresowaniom grupy docelowej. Wówczas należy zadbać o to, aby publikowane treści były: ­– zoptymalizowane pod SEO (zawierały nagłówki i słowa kluczowe), – dłuższej zawartości, – zatrzymywały użytkownika na dłużej.

Zły dobór słów kluczowych

Treści na stronie www powinny być zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe. Jakie? Odpowiedź na to pytanie wydaje się prosta: takie, które dotyczą obszaru działalności, jaką prowadzisz. Jest to dobry kierunek myślenia, jednak konieczne jest również wykonanie audytu wybranych fraz i wyrażeń, które grupa docelowa najczęściej wpisuje w wyszukiwarce. Warto pamiętać, że słowa kluczowe dobierane są po to, aby Twoja strona internetowa zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na zadane pytania internautów. Dlatego podczas ich wyboru należy również uwzględnić aktualne trendy rynkowe i konkurencyjność fraz.

Kopiowanie treści

Na stronie głównej umieściłeś ogólny opis oferowanych usług, a na podstronach – przykleiłeś treści z głównej i dopisałeś drugą część? To błąd! Algorytmy Google doceniają unikalne treści, dlatego na każdej stronie powinieneś dodać oryginalne teksty, których nie spotkamy w żadnym innym miejscu w sieci.

Pamiętaj, że jednym z błędów jest niedostosowanie się sklepów internetowych do urządzeń mobilnych. Większość ruchu w sieci jest właśnie z urządzeń mobilnych. Kolejne błędy przy pozycjonowaniu stron to złe linkowanie wewnętrzne produktów, wiele błędów w pliku robots txt. Dzięki technologii można skorzystać z programów do pozycjonowania których informacje są w stanie ułatwić nam pozycjonowania sklepów internetowych lub stron internetowych. Plik robots txt wskazuje linki do stron które można indeksować, co pomaga w pozycjonowaniu stron. Pamiętaj aby nie indeksować witryny, jeżeli nie jest skończona ponieważ parę błędów może wpłynąć na pozycje strony. Jeżeli liczymy na prawidłowe pozycjonowanie produktu lub produktów informacje znajdujące się na tych stronach nie mogą być przekopiowane. Dzięki technologii Google i algorytmów informacje czy strona produktu zawiera skopiowaną treść są bardzo łatwo dostępne. Błędy w indeksowaniu stron, produktu, produktów kategorii i wszytskich ważnych treści nastronie powodują gorszy wynik w google. Błędy stron które występują najczęściej to błędy taki jak 404 czyli nieprawidłowy url np. produktów, plik robot.txt nie zezwala na dostęp lub URL jest nieprawidłowy.