Co to jest marketing online? Nie chcesz podejmować decyzji biznesowych na podstawie własnych ocen, ale na bazie informacji płynących z danych. Nie masz pewności, czy Twoja strona www jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Chcesz dostosować social media pod sprzedaż produktów i usług? W tym artykule przedstawiamy najważniejsze narzędzia analityczne, które pomogą Ci opracować strategię marketingu online, a przy tym poprawić witrynę tak, aby zwiększyć na niej ruch.

Google Analytics

Google Analytics to podstawowe narzędzie analityczne, które dostarczy Ci informacji na temat tego, ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę internetową w ciągu miesiąca, jaki jest udział każdego kanału w marketingowym torcie (ruch bezpłatny, ruch płatny, przekierowania) czy też, jaka część odwiedzających dokonuje konwersji (ilu z nich dokonuje zakupu, pobiera dane, zakłada konto).

Tak duża ilość danych w jednym miejscu na temat ruchu na stronie www stanowi solidny fundament każdego sukcesu kampanii w sieci. Nie mniejszy niż pozycjonowanie czy pozyskiwanie użytkowników. E-marketing i reklama internetowa produktów firm jest bardzo potrzebna. Google Analytics bardzo pomaga w analizie marketingu internetowego firmy i w tworzeniu kampanii. E marketing jest jednym z najważniejszych czynników reklamowych w dzisiejszych czasach.

Google Search Console

Google Search Console jest narzędziem, bez którego trudno wyobrazić sobie efektywne prowadzenie kampanii seo i marketing internetowy. W praktyce jednak okazuje się, że wielu przedsiębiorców, którzy korzystają z usług agencji w marketingu internetowym, nie posiada zainstalowanego Google Search Console na swojej stronie. Jest to duży błąd, ponieważ narzędzie pozwala na monitorowanie pozycji wyszukiwania witryny w Google i wyeliminowanie błędów na stronie, które mogłyby jedynie obniżyć konwersję.

Dzięki niemu sprawdzisz, na jakie frazy Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce, jakie pozycje zajmują te słowa kluczowe i ile wyświetleń linku do strony te frazy generują. Ponadto możesz też zweryfikować, czy dana witryna nie otrzyma kary od Google za działania wbrew wytycznym (np. dublowanie treści na stronie).

Senuto

Senuto to polskie narzędzie analityczne dostarczające wartościowych danych o widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki niemu nie będziesz też potrzebował dodatkowych narzędzi marketingu internetowego, aby sprawdzić, ile słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50 kieruje do Twojej strony, czy porównać je z konkurencją.

Dużym udogodnieniem może być też opcja Sezonowość fraz, na podstawie której wyszukasz frazy, które w danym miesiącu były najczęściej wyszukiwane w Google, co też pozwoli Ci rozłożyć budżet kampanii Google Ads na dłuższy okres czasu.

Test optymalizacji mobilnej

Nie masz pewności, czy Twoja strona www jest dostosowana do urządzeń mobilnych? Już teraz możesz to sprawdzić w teście optymalizacji mobilnej. Coraz więcej osób korzysta z przeglądarki internetowej na urządzeniach mobilnych, dlatego Google dołożył wszelkich starań, aby pomóc właścicielom stron w dostosowaniu się do tego trendu. Jeśli dodatkowo zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była wyświetlana na różnych modelach smartfonów, należy, że wybierzesz opcję Zbadaj, klikając na prawy klawisz myszy.

Reklama w social media

Co to jest marketing w social media? Marketing online produktów i usług w social media dzięki kampanii np na Facebooku jest wstanie dotrzeć do danych osobowych wielu osób. Dzięki możliwości dostosowania targetu marketing internetowy stał się bardzo skuteczny. Jeżeli szukasz reklamy to dzięki mediom społecznościowych jesteś w stanie w dobrym budżecie stworzyć reklamę produktu.