Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie, dlatego obecność strony www w czołówce wyników wyszukiwania jest tak pożądana. Większa widoczność witryny w Google zwiększa bowiem szansę na dotarcie do potencjalnego klienta. Problem jednak polega na tym, że droga na szczyt wyszukiwarki jest zawiła i kręta. Dlatego tak wiele osób decyduje się na wybór drogi na skróty i inwestuje w Google Ads (kiedyś google adwords). Reklama w Google Ads, czyli płatna kampania reklamowa ma dużo zalet i niesie ze sobą sporo korzyści, nie zawsze musi być jedynym działaniem prowadzącym do pozyskania potencjalnych klientów strony internetowej. Jednocześnie warto skupić się na realizacji innych zadań, ponieważ tylko wielopłaszczyznowe podejście zwiększy szanse uzyskania pożądanych efektów kampanii sieci reklamowej.

Dlaczego warto wspierać kampanie Google Ads?

Reklama Google Ads (kiedyś google adwords) to sieć reklamowa, która może pozwolić Ci pojawić się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania Google. I choć od razu rzuca się w oczy, nie każdy użytkownik klika w link sponsorowany. Tak więc ograniczając się tylko do płatnej kampanii reklamowej, w pewien sposób zamykasz sobie drogę do innych odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami.

Reklamy Google Adwords to główny powód, dla którego warto rozważyć podjęcie również innych działań w zakresie marketingu internetowego.

Optymalizacja SEO

W celu dotarcia na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google, konieczne jest dostosowanie strony www do określonych standardów. Duże znaczenie odgrywa tu optymalizacja seo, czyli szereg czynności (m.in. dopasowane meta tagów, weryfikacja treści pod kątem duplikatów), dzięki którym wszystkie podstrony serwisu zostają dostosowane do robotów indeksujących Google.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej stanowi kluczowy element strategii marketingowej firmy, która ma uzupełniać skuteczność płatnych reklam czyli kampanii w Google. Polega na wdrożeniu działań, które przyczynią się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na proces składa się wiele czynników, które mają wpływ na obecność witryny w TOP10 na wybrane frazy. Są to czynniki o zmiennym charakterze – wszystko uzależnione jest od zmian, jakie wprowadza Google w swoich algorytmach. Dlatego pozycjonowanie w sieci reklamowej Google jest wieloetapowym procesem, który trzeba realizować systematycznie. Tylko wtedy zwiększymy swoje szanse na to, że strona www utrzyma się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe

Jednym z najważniejszych elementów składających się na pozycjonowanie jest dobór słów kluczowych. Na próżno przyjdzie nam skupienie się na ogólnych frazach – trudno się dla nich wybić przy bardzo wysokiej konkurencji. Dobrym rozwiązaniem będzie wybór lokalnych słów kluczowych i fraz z długiego ogona. Użytkownicy wpisujący tego typu frazy w Google, często wiedzą czego szukają i dlatego są bardziej skłonni do skorzystania z oferty.

Prowadzenie bloga

Blog to ważne narzędzie, które może znacząco wspomóc prowadzone działania marketingowe. Zazwyczaj ma mniej oficjalny charakter niż strona firmowa, dlatego jest doskonałą przestrzenią do promowania produktów i usług. Może być wykorzystany do nawiązania silnej relacji z potencjalnym klientem lub stać się dodatkowym źródłem do tworzenia postów w mediach społecznościowych.

Google Ads

Na podstawie plannera słów kluczowych dobieramy słowa odpowiadające naszej branży. Następnie dzięki kampanii Google możemy promować produkty naszej firmy w wynikach wyszukiwania. Google Ads (kiedyś google adwords) dzięki kampanii reklamowej pomaga w bardzo łatwy sposób zyskać klientów. Informacje dotyczące kampanii możemy znaleść na stronie Google. Dzięki sieci reklamowej Google Ads, słów kluczowych można wybrać tyle ile potrzeba. Informacje i koszt za pozycjonowanie możemy znaleźć również na stronie Google. Reklama Google Ads (kiedyś google adwords) jest na tyle intuicyjna, że teoretycznie każdy mógłby sobie z tym poradzić. Nie polecamy tego ponieważ bardzo łatwo przekroczyć koszt kampanii i stracić większość pieniędzy bez szczególnego odzewu. Na przykład można użyć kampanii do dotarcia do ludzi którzy w ogóle nie potrzebują produktu firmy. Dzięki usługą profesjonalnej firmy zajmującą się Google Ads koszt konfiguracji profesjonalnej kampanii będzie większy lecz pozwoli nam na osiągnięcie dużo lepszych wyników. Ważne jest to aby w sieci reklamowej Google Ads (kiedyś google adwords) i jej kampanii zwrócić uwagę na target klienta. Istotne jest aby nie tracić pieniędzy i nie tworzyć kampanii która nie jest skierowana do odpowiednich klientów. Dzięki sieci reklamowej Google Ads (kiedyś google adwords) jesteśmy w stanie ustawić dane klienta i lokalizacje do którego chcemy dotrzeć z naszym produktem. Na przykład jeżeli chcemy sprzedawać sukienki naszym targetem powinny być jedynie kobiety. Dzięki odpowiedniej kampanii jesteśmy w stanie zawęzić grono odbiorców i pozwolić im znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Koszt kampanii jest bardzo różny.

Reklama w internecie

Niektóre firmy ponoszą ogromny koszt kampanii jednak zwraca im się to ponieważ reklamy wyświetlają się odpowiednim klientom i koszty kampanii szybko się zwracają. Remarketing to dobry przykład reklamy Google Ads. Działa on tak, że na słowa kluczowe i związane z nim strony wyświetlają się w sieci wyszukiwania a następnie podążają za odbiorną. Dzięki cookies słowa kluczowe zostają przypisane do klienta i reklamy stron które wcześniej odwiedział wyświetlają mu się na różnych stronach. Reklama taka w Google w sieci wyszukiwania jest bardzo skuteczna. Informacji na ten temat możemy szukać w internecie. Ważnym elementem dla strony docelowej w sieci wyszukiwania są dobre banery reklamowe. Na przykład banery dla firm reklamujących własne produkty. Ważne jest aby były one profesjonalne i estetyczne. Słowa kluczowe do strony docelowej powinny być na niej zawarte. Wiele firm takich jak MapiMedia na podstawie informacji od klienta dobiera słowa kluczowe i Tworzy reklame w Google. Słowa kluczowe mogą być dobierane na podstawie plannera słów kluczowych google. Reklama w Google jest obecje jedną z najlepszych i najsuteczniejszych form reklamy. Jest wiele możliwośći w SEO aby dostać się na szczyt wyników w Google lecz jest to trochę wróżenie z fusów ponieważ nikt tak naprawdę nie wie jak działa algorytm Google. SEM i płatna reklama w internecie na zasadzie płatnych kampanii dostarcza o wiele więcej klientów jeżeli zaczynamy swoją działalność. Reklama i marketing online to szerokie pojęcie. Informacji na ten temat znajdziecie w wielu artykułach na tym blogu. Jeżeli reklama jest Ci potrzebna w firmie na pewno potecamy Google Ads. Reklama w Social Media również może być skuteczna.